سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اظهارنظر هنرمندان پس از بازگشت از برزیل

سرانجام برگشتند بعد از 2 هفته جنجالی. دو هفته ای که شاید تنها دو یا 3 شبی را در کنار ملی پوشان بودند و خیلی هم حضور گرمی در میان مردم نداشتند.


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 8:53 عصر ] [ ققنوس(ورزشی) ]

واکنش تیموریان به پیشنهاد پرسپولیس/ پیشنهاد 3 میلیاردی تراکتور ب

     حالا تیم های متعددی خواستار به خدمت گرفتن او شده اند
         که در این میان نام پرسپولیس هم به چشم می خورد.

       
                ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 8:42 عصر ] [ ققنوس(ورزشی) ]

شرط سنگین یوزپلنگ سرخ برای پرسپولیسی ها


    ملی پوش پرسپولیس برای تمدید قرارداد با این تیم شرط یک میلیاردی گذاشته است

   به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، مهرداد پولادی از نظر بسیاری برترین بازیکن ایران در جام جهانی بود.

    پرسپولیس اکنون می خواهد  به هر شکل ممکن این بازیکن را حفظ کند.



   ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 8:24 عصر ] [ ققنوس(ورزشی) ]

DEEP IMPACT

چه چیزی در اعماق یک دنباله دار وجود دارد؟ دنباله دارها کپسولهای زمانی هستند که نشان هایی از نحوه تشکیل و سیر تکاملی منظومه شمسی را در داخل خود دارند. آنها از یخ، گاز ، غبارو خرده های ابتدایی از دورترین و سرد ترین نواحی منظومه شمسی که 4.5 میلیارد سال پیش به وجود آمده اند تشکیل شده اند. فضاپیمای دیپ ایمپکت اولین مامور فضایی است که مسئولیت کاوش در سطح یک دنباله دار را در جستجوی رازهای نهفته در درون آن به عهده دارد.

   ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 5:8 عصر ] [ کرانه های آسمان(نجوم واختر شناسی) ]

دستاوردهای ایران در حوزه فضا

در این مقاله نگاهی به دستاوردهای فضایی ایران در سال 1390 خواهیم انداخت. بر این اساس پرتاب ماهواره رصد،  ماهواره دانشجویی نوید علم و صنعت،  رونمایی از ماکت شهرک فضایی  و  رونمایی از "سند سیاست گذاری هوافضا" از جمله دستاوردهای فضایی ایران در سالیکه گذشت می باشند. این دستاوردها حاصل و ثمره هزاران ساعت فعالیت دانشمندان،  استادان دانشگاه، دانشجویان و کارشناسان حوزه های مرتبط با این صنعت را در خود جای داده است.


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 5:1 عصر ] [ کرانه های آسمان(نجوم واختر شناسی) ]

منشاء حیات چیست؟

آیا تاکنون به این موضوع اندیشیده اید که منشا حیات در زمین از کجاست؟ اگر بر طبق نظریات بسیاری از دانشمندان مشهور جهان، حیات از نقطه ای دیگری از فضا به زمین آمده باشد، بنابراین زمین های دیگری نیز هست و شاید در همین لحضه موجودات و یا انسان های دیگری در نقطه ای دیگری از فضا در حال زندگی می باشند.

اما اگر این موضوع درست باشد، چگونه زندگی و حیات به زمین آمده است؟ برای این سوال پاسخ های گوناگونی ارائه شده اما در این میان  سیانید مهمترین کاندیدا و گزینه انتخاب شده می باشد. سیانید چیست و چگونه به زمین آمده است؟  از آزمایشات انجام شده برخوردهای سرعت بالا، چنین استنباط می شود که حیات احتمالاً بر پایه سیانید (Cyanide) شکل گرفته و این سیانید خود درون آستروئیدهای وارده شده به اتمسفر زمین به وجود آمده است. بر این اساس به احتمال بسیار زیاد زمین در هنگام تولد دارای مواد آلی ( مولکول های پیچیده کربن دار که برای حیات ضروری اند)نبوده است.

  ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 4:52 عصر ] [ کرانه های آسمان(نجوم واختر شناسی) ]

ماورای نور

رصدخانه اشعه ایکس Chandra در ارتفاع بسیار بالای زمین در چرخش است و با دقت بسیار زیاد به تاریکترین نقاط فضا می نگرد. با جستجوی ترسناک ترین و با شکوه ترین جلوه های گیتی، این تلسکوپ برجسته، آنچه چشمان ما قادر به دیدنش نیست را آشکار می سازد و ما را به آنسوی روشنایی ها می برد.

Chandra بهترین عملیات اختر شناسی اشعه ایکس ناساست. پنجره ای به جهانی باز می کند که قدرتمندترین پدیده ها در تاریکی می درخشند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 4:47 عصر ] [ کرانه های آسمان(نجوم واختر شناسی) ]

آیا براستی موجودات فضایی وجود دارند؟


بله. کافی است تا نگاهی  دقیق تر به اطراف خود بیاندازید. آنها را خواهید دید. شما یکی از آنها هستید... بالغ بر میلیون ها گونه مختلف جانوری و ارگانیسم زنده بر روی زمین وجود دارد. اینها موجوداتی هستند بر سیاره کوچکی به نام زمین، و در گوشه ای از کیهان. اینها همان موجودات فضایی هستند. پس اگر به دنبال بیگانگان فضایی خارج از زمین می گردید شاید بهتر باشد تا سوال اول را به گونه بهتری بیان نماییم." آیا حیات در خارج از زمین وجود دارد؟" با اینکه هنوز مدارک عینی اثبات این موضوع وجود ندارد اما جواب این سوال هم آنقدرها سخت نیست: " اینطور به نظر می رسد".

استفن هاوکینگ، دانشمند بسیار پرآوازه ومشهور فیزیک نجومی در سال 2010 به طور رسمی اعلام نمود که موجودات فضایی به طور حتم وجود دارند. او به سخنانش در این حد بسنده نکرد وهمچنین اخطار داد که ارتباط با آنها می تواند ایده بسیار بدی باشد. اما چطور ممکن است؟ از کجا می دانیم که موجودات فضایی ممکن است وجود داشته باشند و بر چه اساسی ارتباط با آنها خطرناک است؟


ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 4:37 عصر ] [ کرانه های آسمان(نجوم واختر شناسی) ]

پایان اردوی ششم تیم ملی ب

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 4:12 عصر ] [ ققنوس(ورزشی) ]

معروف: صعودی تاریخی داشتیم

[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 3:27 عصر ] [ ققنوس(ورزشی) ]